Wednesday, February 6, 2013

Penyata Kewangan



From: xxx@yahoo.com
To: "radziandco@yahoo.com"
Sent : Monday, January 14,2013 7.42 PM
Subject: Penyata Kewangan                                                
                                                                                     



SOALAN

Salam...

Penyata kewangan ini direkodkan dengan menggunakan sistem perakuanan berkomputer ‘computerised’ dan bersistematik.untuk buat penyata kewangan tu macam mana ye? bayaran tu monthly ke mcm mana tu?

JAWAPAN:

Salam Cik/Puan Idah,

Penyata kewangan adalah terdiri daripada Kunci Kira-Kira (Balance Sheet), Penyata Untung Rugi (Profit & Loss), Imbangan Duga (Trial Balance), Lejar Am (General Ledger) dan lain-lain lagi. 



Penyata kewangan ini perlulah disimpan selama 7 tahun bagi tujuan rujukan dan semakan sekiranya diperlukan kelak oleh pihak LHDN, untuk tujuan pinjaman bank dan sebagainya.

Untuk makluman Cik/Puan, penyata kewangan disediakan dengan merekodkan kesemua transaksi perniagaan dalm sesuatu tempoh perakaunan.

Di Radzi & Co., kami menyediakan penyata kewangan dengan menggunakan sistem perakaunan MYOB.


Bayaran yang kami tawarkan adalah serendah RM100 sebulan berdasarkan jumlah transaksi yang direkodkan dan keseluruhannya sebanyak RM1,200 setahun.

Bagi urusan percukaian, bayaran keseluruhan sebanyak RM1,500 setahun yang termasuk pendaftaran cukai dan pengiraan cukai perniagaan (Borang B)


Sekian, terima kasih.

p/s : Semoga membantu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...