From: xxx@yahoo.com
To: "radziandco@yahoo.com"
Sent : Monday, January 14,2013 7.42 PM
Subject: Penyata Kewangan
SOALAN
Penyata kewangan ini direkodkan dengan menggunakan sistem perakuanan berkomputer ‘computerised’ dan bersistematik.untuk buat penyata kewangan tu macam mana ye? bayaran tu monthly ke mcm mana tu?
JAWAPAN:
Salam
Cik/Puan Idah,
Penyata
kewangan adalah terdiri daripada Kunci Kira-Kira (Balance Sheet), Penyata
Untung Rugi (Profit & Loss), Imbangan Duga (Trial Balance), Lejar Am
(General Ledger) dan lain-lain lagi.
Penyata
kewangan ini perlulah disimpan selama 7 tahun bagi tujuan rujukan dan semakan
sekiranya diperlukan kelak oleh pihak LHDN, untuk tujuan pinjaman bank dan
sebagainya.
Untuk
makluman Cik/Puan, penyata kewangan disediakan dengan merekodkan kesemua
transaksi perniagaan dalm sesuatu tempoh perakaunan.
Di
Radzi & Co., kami menyediakan penyata kewangan dengan menggunakan sistem
perakaunan MYOB.
Bayaran
yang kami tawarkan adalah serendah RM100 sebulan berdasarkan jumlah transaksi
yang direkodkan dan keseluruhannya sebanyak RM1,200 setahun.
Bagi
urusan percukaian, bayaran keseluruhan sebanyak RM1,500 setahun yang termasuk
pendaftaran cukai dan pengiraan cukai perniagaan (Borang B)
Sekian,
terima kasih.
p/s
: Semoga membantu
No comments:
Post a Comment